عاجل

#ليبيا_الآن I ليبيا تفتح خطا تجاريا مع مصر للتزود بالسلع . . قال رئيس الغرفة…

قناة الان
مصدر الخبر / قناة الان

#ليبيا_الآن I ليبيا تفتح خطا تجاريا مع مصر للتزود بالسلع
.
.
قال رئيس الغرفة التجارية الليبية المصرية إبراهيم الجراري، في تصريح خاص لقناة “218” اليوم السبت، إن اتفاقا تجاريا توصل إليه المسؤولون في البلدين سيسمح بفتح خط تجاري من ميناء دمياط إلى ميناءي طبرق وبنغازي خلال الأسبوع المقبل ليسهل عملية توريد السلع للسوق الليبية، مشيرا إلى أن الواردات ستقتصر على السلع الغذائية ومواد التنظيف.
وأضاف الجراري أن التجار اشتروا الدولار من السوق السوداء بالتزامن مع إغلاق منظومة الاعتمادات، موضحا أن بعض التجار اشتروا الدولار خلال الـ48 ساعة الماضية من السوق السوداء بسعر مرتفع وصل إلى 5.180 دنانير.
وأضاف الجراري أن الخضروات التي دخلت الأيام الماضية من منفذ مساعد تم تحميلها على شاحنات ليبية بعدما أنزلت من ظهر الشاحنات المصرية لتتمكن من الدخول إلى ليبيا.

#Libya _ now i libya opens a trade error with Egypt to supply goods
.
.
In a special statement to channel "218" today Saturday, the president of the Libyan Libyan chamber of commerce said that a trade agreement reached by officials in the two countries will allow the opening of a trade line from damietta port to ports tobruk and Benghazi during the next week to facilitate Supply of goods to the Libyan market, indicating that imports will be limited to food and cleaning materials.
Traders Have bought the dollar from the black market in conjunction with the closure of the credit system, explaining that some traders have purchased the dollar in the last 48 hours from the black market at a high price of 5.180 Dinars.
The vegetables that entered the past days from an assistant outlet were loaded on Libyan trucks after they dropped off the back of Egyptian trucks to enter Libya.

عن مصدر الخبر

قناة الان

قناة الان

أضف تعليقـك